Wednesday, March 31, 2010

BLUE TUREEN

Lepas jer balik dari menghantar rombongan pengantin.. aku balik pulak ke rumah mak aku.. dekat jer rumah kami sebenarnya dalam 5 minit jerrr..  Masuk2 jer dalam rumah mak panggil.. mak cakap dgn aku..... mak ingat nak bagilah mangkuk biru ni sebab mak tengok dah ada retak sikit... (mak aku memang buat basahan mangkuk ni).. dia kata kalau terus dipakai nanti sure terus pecah.. Emmm... ini dah cukup baik dalam hati aku kata.. dah 2 kegembiraan yang aku dapat hari ni.. satu dari ibu mertuaku dan satu lagi dari ibuku.. Terima kasih banyak2 yer emak2 kuu...aminnn..

Sebenarnya memang dah cukup  lama aku aim manguk tureen tuu..dah saound2 pun kak mak..nanti besok2 kalau mak dh tak nak pakai mak bagi lahh..nak buat koleksi sebab mahal tureen nii ..(aku cakap gak dgn mak harga semasa tureen nii). so agaknya bila dah dengar dia pun sayang  agaknya kalau mangkuk tu pecah kalau terus digunakan.. so sekarang dah adalah dalam simpanan aku manguk tureen niiii...Alhamdulillahhh..aminnnnn.......syukurrrrr....
Walau ada  sedikit retak tapi padaku tetap menawan.

5 comments:

  1. salam hanis, bertuah badan dpt tureen biru ni sebab regenya kalau nak beli boleh dapat teaset baru 1 set....tai hati2 sebab mudah retak seribu dan terbelahhh...

    ReplyDelete
  2. salam kak haniss..
    wawawahhhhh..bestnyerrr..mesti tersenyum gumbira bila dapat tureen tu..kali nie dapat hasil lumayan dari ibu tersayang...cayalahhh!!..then sikit demi skit akan berhijrah ke rumah akak..hehe.. ;)

    ReplyDelete
  3. tq kak nor di atas ingatan..akan ku semat pesananmu itu di dlm kalbuku...hehehehe..

    haah yatt..seronok giler dpt turreen tuuu...tak tau apa nk kata...

    ReplyDelete
  4. salam hanis...wahh bersinar sinar lagi tureen tu.. bertuah badan

    ReplyDelete
  5. mrs norr..hakh memang masih bersinar walau dah berpuluih tahun...itulah bagusnya barangan lama nii..

    ReplyDelete