Wednesday, March 31, 2010

CAWAN SAKURA IBU METUAKU

Pada 21 Mac lalu semasa balik ke kampung kerana majlis menghantar rombongan  pengantin merupakan minggu paling best buat aku... Dari KL jam 6.30 pagi dan sampai kampung dalam jam 9.30 pagi.  Memang ler ngantuk dan boring sebab tiap2 minggu balik kampung..balik kampung tu ok cuma yang tak best nya  kena bangun pagi2 pulak tu dan keluar macam biasa macam nak pergi kerja... tapi ada yang bestnya balik kali niii...

 Masa tengah breakfast tiba2 laki aku terlompat2 panggil aku... mari mari katanya... dalam hati eee... apasal pulak orang tua ni seronok sangat mengalahkan bidak2 kecik terlompat2..hehehehhee...

Rupa2nya dah banyak kali dia mengecek dgn mak dia cawan sakura ni.. tapi mak dia buat dekkkk jerrr..aku segan nak mintak sebab kalau dgn mak aku sure dah lama aku mintak..tapi dgn mak mertua segan sikitttt... tempohari masa mak mertua datang ruamh puas laki aku menyuruh mak dia tengok koleksi2 aku..dia kata biar tunjuk kat mak ..nanti baru dia ada hati nak bagi yang dia punya kat aku..

Akhirnya betul apa yang dia kata.... at last dia bagi juga.. huby kata mak kata ambik jer lahhhh..hehehe.. tapi aku pun tak kan nak angkut smeua walau dia dah kata ambil jer lahhh...hehehehe

Sebab cawan tu ada 12 bj jer..maka aku pun ambil 6 set jer... mak kata dulu ada tekonya tapi dah patah...dah tak tau kat mana dicampaknya... so nanti aku kena cari tekonya pulak lahh..

Tq ibu mertuaku dan juga pada suamiku yang tak jemu2 memujuk mak diaa bagi pihak aku..suami ku juga mendapat habuanya juga di mana ibu  mertua ku memberikan parang lama kepunyaan bapak mertauku..katanya dah tak da siapa nak jaga barang tuuu..so suamiku yang meminati barangan tersebut mendapat pusaka tesebutt......

sebenarnay ada set cawan bunga biru..piring pun ada... tapi aku segan nak ambil.. nanti lain2 kali lah pulak kalaui ada rezekiii...kalau dioffer aku ambil lah lagiii..

1 comment:

  1. salam walaaa bestnya dpt cawan tu..hehe ida lum ada lagi nie..tak aper rezeki masing2 kan...aminnnnnnn

    ReplyDelete