Monday, October 19, 2009

PINGGAN MEKIN BIRU & PINGGAN KUNING


Aku mempunyai lebihan pinggan mekin biru dan juga pinggan kuning berbunga ini.  Cuma kebanyakannya telah sompik sedikit ditepinya.. tapi sebab ianya dah terlalu lama dan menjadi antik so aku sayang nak membuangnya.
UnUntuk sahabat2 yg meminati pinggan ini boleh membuat sistem barter dengan saya..yang berwarna biru saya mempunyai lebih dari 3 dozen dan yang kuning ada sedozen..cumanya terlebih dahulu ingin dinyatakan bahawa pingan2 tersebut kesemuanya sompek ditepinya.  Yg elok2 aku tak tahu dah ke mana ..cuma sebahagian jer yang tinggal.  Aku mempunyai agak banyak pinggan2 ini kerana dahulunya arwah datuk memang membuat sewaan untuk orang kahwin bagi set2 ini. Namun bila sampai ke generasi aku dan masa muda2 dulu aku tidak meminati koleksi ini maka aku tidak mengambil indah akan nilaiannya yang amat tinggi pada masa kini.  So bila kini aku telah pandai menilainya.. barangan tersebut telah agak rosak.

No comments:

Post a Comment