Monday, September 20, 2010

RUMAHKU DIPECAH ORANG


Ikutkan nak balik KL hari khamis..tapi sebab mlm Rabu tu rumah kena masuk orang...so bila jiran sebelah rumah call terus jer kami balik.   TQ kepada jiran2ku yang prihatin...TV plasma, dvd dan barang2 koleksi kami kena kebas.  2 kali polis datang sebab kebanyakan barangan yang hilang adalah barangan tajammm..gambar2 ada dengan polis dan sesiapa yang ada nampak barang2 ni dijual hati2 lah yaaa..

Inilah sebahagian dari gambar koleksi2 kami yang dikebas.
yang dalam gambar tu semua kena kebas
1. parang panjang
2. parang pendek
3. bennet 2 bilah
4. 2 bilah pisau lipat
5. depan tu pedang kayu pun dikebasnyaa

6.  2 bilah pedang (sepasang)
7.  keris panjang hitam


8.  BENNET


9.  pistol lighter

10.  pistol dlm frame...

tendoklah atas almari tu dah licin koleksi kami dikebasnya.

sebelum tu kesemua barangan tersebut kami susun atas almari tuuuu...
 11) 2 pedang sepasang hitan + silver di atas tuuu
 12) 2 bilang pedang warna maroon (tiada dlm gambar)

kayu golf dikeluarkan dari begg..dan begnya diambil.mungkin utk mengisi baranga2 tajam tersebut.
Tengoklah habis satu paket coklat habis dibedalnya...sebelah tu cadar atas pangkin kat dapur rumah aku..sure kaki dia org berdarah pijak kaca pecah.


 habis kotak2 barang perhiasan aku diselongkar..bukannay ada emas pun sebab aku cuma pakai costume jewelerry.. sebelah tu abis meja di library aku di tabur2kan..kotak simpan biola pun dibukanya, biolanya di letak atas meja di ruang tamu pulakk... dia org bersenang lenang berhibur beraya masa kami tak ada kottt..

16 comments:

  1. innali wainali heyrajiunn..sabar2 pasti ada hikmah allah uji di sebalik kejadian..ini lahanat punya penyangakk..! kalau ada masa cuba jalan2 d pasar karat petaling street sana banyak kaki mengisap nie juai barang2 curi..tapi tidak semua yg berniaga di situ juai brg curi..! ada yg betoi2 berniaga..hrp jgn salah faham

    ReplyDelete
  2. yg bestnya..3 set golf ada dia tk ambil..tp dia ambil beg golfnya jer sebab nk isi pedang2 tuuu..tak pa lah dah tk da rezeki ...sure tak berkatnya duit yg dia org dpt dr jual brg2 tuuu..

    ReplyDelete
  3. ya Allah...sygnye...habis semua di kebas org..sy bersimpati dgn acik....seronok perompak tu bersenang lenang bila org x da kat rumah ye....semoga perompak tersebut mendapat balasan yg setimpal..sabarlah ye acik...ada hikmah di sebalik kejadian..

    ReplyDelete
  4. tq zanyyy...ada hikmat disebalik kejadian tuuu nantinyaaa..

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Azzah turut bersimpati dengan kejadian ini. Harap Hanis dan suami berhati-hatilah ya, sebab barang2 tu semuanya senjata tajam yangboleh mereka gunakan utk tujuan tidak baik ... Barang hilang boleh dicari ganti, tapi nyawa...berhati-hati ya... selalulah baca doa pelindung diri dan rumah, selalu baca Ayat Kursi pagi dan petang dan setiap kali selepas solat fardhu...
    Semoga Hanis dan keluarga sentiasa dipelihara Allah SWT .. Ameen.

    ReplyDelete
  6. salam saya turut bersimpati dengan anda.sebab tu saya sokong sgt kalau polis tembak je diaorg ni.. biar mampus..apa pon sabar lah ya..tak selama hidop org mcm tu.

    ReplyDelete
  7. salam hanis,
    ohhh sabar jelah... susah juga kan ada orang yang nak senang cepat ni... semoga kita semua dalam lindunganNya...

    ReplyDelete
  8. tq kak azzah, rasli, kak shima...saya ok jer sebab actually brg2 tu taklah mahal sgt..cuma ada sentimental value .tu yg buat kami rasa terkilan sgt tuuuu...

    ReplyDelete
  9. salam hanis ...innalillahh ...simpati dr jauh akak hulurkan...sabar iyer..ada hikmahnya ...amalkam yassin 7 mubin insyallah dpt tahu siapa ambil dan brg akan dihanatr semula..yakin dan percaya

    ReplyDelete
  10. salam simpati utk haniss n hubby...apa2 pun banyakkan bersabar atas kejadian yg menimpa. Semua musibah adalah ketentuannya..pasti ada hikmahnya.
    (Bayangkanlah jika kita sekeluarga ada masa kejadian macam2 perkara boleh berlaku..) Harap tenang..insyallah semua pencuri akan terima balasan.

    ReplyDelete
  11. salam kak anis..
    salam simpati kak..smoga perampok itu dicekup & brg2 akak yg sgt bharga tuh dapat kembali..sib baik pinggan antik, mrk x kebas sama..sabar yer..

    ReplyDelete
  12. salam...takziah dari saya untuk pn hanis sekeluarga... dlm kita bersuka ria beraya ada juga manusia yg tak berhati perut...
    ambil kesempatan pada hr cuti mcm ni... mungkin depa dah plan lama...
    sabar banyak2... ini dugaan dari Allah untuk hambanya....

    ReplyDelete
  13. salam kak Anis...salam takziah dri saya..byk2kan bersabar yea kak...nasib baik akak xder rumah mase tu yea...kalau tidak takut juga yelah kat umah akak byk benda tajam..diorg sekarang nie berani mati kak...kalau diarg x mati kita yg sampi ajal..harap akak lebih berhati2 di masa akan datang..saya kat kg nie pun takut gak kalau jd mcm tu...akak bila nak mai umah saya..

    ReplyDelete
  14. mrs nos, en sharif, chem. d'classic, ca .. terima kasih di atas keperihatinan kalian semua. insyallah kami akan lebih berhati2 di masa akan datang.

    chemm .. dia org nk ambik pinggan2 tu payah sikit sb senang pecah..jenuh nk membungkus satu2 kalau nk ambik..hehehe..

    ReplyDelete
  15. Mengapalah diorang suka merompak, rasanya diorang jual kat pasaran antik sebab dapat menilai harganya...

    ReplyDelete
  16. MUNGKIN AGAKNYA IARR..TAK APALAHHH...MOGA ADA HIKMAT DISEBALIK SEMUA ITU

    ReplyDelete